BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

onsdag 1 oktober 2008

Sömnlös

Jag kan inte sova.
Det är för mycket tankar och funderingar som snurrar runt i min hjärna.
Jag tycker i och för sig inte att det är hela världen att behöva vara vaken på natten, nattjobbare som jag är.
Värre är det ju om man måste upp tidigt.

Jag har en jobbig huvudvärk...den är på ett litet avgränsat ställe hela tiden. Ibland skär det till.
Och ibland "klickar" det liksom, någonstans inne i huvudet.
Troligtvis så kommer det ifrån nacken, men jag kan ändå inte låta bli att tänka..tänk om...
tänk om det är något som är FEL.
Jag har ju lärt mig nu att det inte är så självklart att man ska få leva.
Livet kan ta slut när som helst.

Och när jag tänker på det så förstår jag också hur mycket jag VILL leva.
Kanske är det just glädjen över att man lever som ÄR Livsmod? Det som jag saknade under
en lång tid.
Kanske har jag nu fått det tillbaka?

0 kommentarer: