BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

måndag 27 oktober 2008

Glögg?

"Jag vill ha glögg!" tänkte jag, och gick med raska steg mot systemet.
Glögg! Precis vad man behöver när det är grått och mörkt och man tänder ljus på kvällen.
Jag har aldrig brytt mig om det där med traditioner på det viset.
Glögg är något man dricker på hösten när man närmar sig november i min värld.

När jag irrat omkring och sökt tillräckligt länge på bolaget som ligger i centrum så insåg jag att det inte fanns någon glögg.
Om man inte räknar typ Dufvenkrooks vita 10 procentiga som inte smakar glögg överhuvudtaget.

Vad sur jag blir.
På Sorseles systembolag, där finns det minsann glögg.
Året om!

2 kommentarer:

Mona sa...

Hej Ylva, på måndag kan du köpa årets Blossaglögg, smaken är blåbär så det lät ju lite spännande:)

Ylva sa...

Jaså?..är det premiär då? Äntligen!:)