BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

söndag 26 oktober 2008

Ur kackerlackors levnad

Det utspinner sig ett samtal här om kackerlackor:

Y: Jag verkligen HATAR kackerlackor! Det är det absolut äckligaste som finns!

A: Håller med! Och vet du vad som är äckligast med dom? Jo, jag ska berätta det.
Dom kan allt! Dom kan krypa, flyga och simma.
Och dödar man en då gör man ett misstag, för då lockar man fram en MASSA andra
kackerlackor som kommer för att ÄTA upp den som är död!
Och förresten, dom är nästan omöjliga att dräpa. De kan leva TVÅ dagar utan HUVUD!

Y: Ja fy fan!

Y: Fast, å andra sidan så har jag läst någonstans att dom är den mest sociala insekten. Dom lever
i par, och tar bra hand om sina ungar.
Samt det där om att dom lockas fram när någon är död..det är för att dom ska bära bort
den döde och så har dom en ceremoni.

A: Så fint ändå...

A: Kan ju vara deras mamma, eller pappa som är död..
Sorgligt.

Y: Jo visst är det.

A: Fast dom är lika jävla äckliga för de.

Y: Så sant som det är sagt.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Åh Tack, tycker du det? Du skulle se de hörn och vrår som jag inte fotar. Det gömmer sig mkt skit där kan ja lova.. Du får komma förbi någon dag och kolla in mitt lilla hus. Du är alltid välkommen!