BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

torsdag 9 oktober 2008

Nya jobbet och Tira

Nu, för en stund sedan har Tira lämnat mig för en annan.
Hon åkte gladeligen iväg med en karl som kom och hämtade
henne.

Det känns konstigt och tomt, och Maja letar efter henne.
Hon fick med sig sitt koppel och sin säng och jag tror, ja jag är helt säker på att hon kommer att få det bra.
Nu kommer hon att få jaga massor och "bli" någonting, som det var
meningen.

Och, hon finns kvar, hon är ju inte död.

Och så har jag jobbat min första natt. Det känns bara bra. Jag har jättefina
jobbarkompisar som låter mig komma in i jobbet i min egen takt.
Det här kommer att bli bra, är säker på det.

Ser att jag skrivit ordet "säker" två gånger, försöker väl intala mig det bästa,
tänka positivt.
Men jag tror så mycket att jag är i stort sett säker...

2 kommentarer:

Maritasblogg sa...

Skönt att jobbet fungerar och att du trivs. Förstår om det känns jobbigt att lämna iväg en fyrbent vän. Dom har säkert varit ett bra stöd i din sorg ! Djur har förmågan att känna när man behöver dom extra mycket. Men det är som du säger, hon finns kvar och får jobba med det som var tanken från början,
Men just nu känns det tomt !// Kram

Ylva sa...

Ja det är som du säger, hundarna har varit ett stort stöd för mig, dels för det du beskriver men också för att dom är så mycket A för mig, han hade hundarna när vi träffades.
Men jag har iaf den ena kvar, Maja, och det känns bra.

Kram