BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

söndag 18 november 2007

Tjäderorregryta, ekonomiskit och kärlek

Idag ska tillagas en viltgryta, inte med tjäder och hare, som skvadern på bilden, utan med tjäder och orre. Hittade ingen bild med både tjäder och orre på :)
Den ska jag och A, Emilia, Astrid och Daniel bjudas på..och som jag sa till Emilia, de kan bli gott, men de kan också bli jävligt äckligt. Men då skoja jag bara, för är det något jag kan, så är det att laga mat, när jag bara vill så.
Just nu kokar jag ris till stackars Tira, hon är magsjuk sedan några dagar, A har tvättat köksgolvet ett par mornar nu på raken och idag kokar jag ris till henne.

Det finns så mycket i mitt liv som är bra just nu, men inte allt. Det kanske aldrig kan vara allt, det vet jag.
Det här med pengar är jobbigt tycker jag. Det sliter på en att ha så man inte riktigt klarar sig månad efter månad. Det här med dubbla hyror har sakta men säkert ätit ner vår ekonomi. Till slut är alla resurser tömda. Sen kostar det att flytta, all bensin fram och tillbaka mellan H och stan, det är många 1000 bara det. Bara från H till återvinningen har vi säkert kört 10-15 lass med släpvagn.
Men framförallt är det dubbla hyrorna i fem månaders tid. Tycker att det är konstigt att vi ändå har nåt alls att handla mat för.
Fast det är klart, det blir inga nya kläder eller skor eller utlandsresor eller nånting extra. Det får bli sen.

Jag och A har varit tillsammans i drygt ett år nu och han är det bästa som har hänt mig. Och man kan verkligen säga att vi har fått provtrycka det här förhållandet för att testa hållfastheten. Det enda som vi INTE har behövt testa är småbarnsperiod i äktenskapet:)
Sen är vi som vi är, både han och jag.
Egensinniga, heta i humöret och känslosamma.

Nä, nu ska jag servera lilla tiken lite ris.

0 kommentarer: