BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

fredag 30 november 2007

Fasen vad det piper rött


Åka buss är intressant. Imorse när jag klev på och skulle ta fram mitt kort sa busschauffören, "det är gratis idag för det piper rött!"
"Va!" sa jag, följdaktligen. "Det piper rött" sa han då igen, något irriterat.
Ok, tänkte jag, piper det rött så gör det, fast jag varken hört eller sett något rött pip.

A väckte mig vid 12, vi hann träffas en stund innan han åkte till sitt eftermiddagspass. Har varit ganska mycket "ute när gubben min är inne" ett tag, men ikväll när han kommer hem ska vi mysa med lite glögg medmera.

Hyllorna i köket kom iaf upp, de blev bra, det tycker jag i och för sig om det mesta vi gör och sätter upp. Är noll inredningsproffs och har det inte som intresse heller egentligen, men vill ha det mysigt och praktiskt. Och att det blir klart så man kan tänka på annat.

Apropå heminredning satte jag på röda kuddöverdrag och lade en röd duk på bordet i vardagsrummet. Vips vart de mer jul.

Nu ska jag bege mig ut på stan och handla glöggen, samt något gott till ikväll.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Ni har fått det himla fint och mysigt. kuddarna hade ju till och med söta jul toffsar :P jag är glad över att jag äntligen kan andas igen. det har varit hektiskt ett tag. puh, och några ryck är det kvar men har jag klarat det hitills ska det väl gå an i fortsättningen också. tack för hjälpen idag. du anar inte vad det betyder för mig. Kram/astrid