BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

lördag 3 november 2007

Jakt i Ormsjö, 29 okt-2 nov07

Vi åkte alltså upp i tisdags. Jag, A, Fredrik och Jocke. Vi har haft en bra vistelse, förutom att det var ganska dålig jakt. Orrarna sitter inte kvar i träden och tjädrarna syntes inte till så mycket. Sen nästan stormade det andra dagen, den dagen tillbringade jag i stugan, hostandes och nysandes.
A frågade oss första kvällen "vad ska vi ha till kaffet då? Och vi sa "jaa, Polly vore gott" eller "kanske en sån där kokosboll" .
A menade något annat, typ Jägermeister eller en whiskey och undrade vad han hade för gäng med sig till stugan.
Det finns inte mycket att göra där när det blivit mörkt på kvällen. Det blev om att flamsa en del med hjälp av glasögon som lämnats i stugan av förre ägaren och att spela kort. Himla trevligt alltihop.
Som sagt, jakten gick inte så bra, men Fredrik fick iaf skjuta en tjäder.
















Idag har jag sovit dåligt, haft världens rethosta och tätt i näsan. A hade varit iväg och tänt ljus på nära och käras gravar, det är ju allhelgona helgen. Mamma hade gjort samma sak, pratade med henne i telefon.
Vi var en sväng på stan, jag köpte mig en blus och sen åt vi på Frasses. Nu kommer snart Astrid och Frida hit och ska fika efterrätt med oss.

Ursäkta det oerhört röriga och plottriga bildcollaget. Försökte göra de här lite smidigt men blogger gjorde det inte lättare för mig att få till det!

0 kommentarer: