BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

torsdag 8 november 2007

Bilder, tagna under 45 minuter i morse.

Från Rådhusesplanaden när jag var ute med hundarna i morse. Visst blir Umeå vackert när snön kommit? Klicka gärna på bilderna för att göra dom större. Någon större fotograf är jag inte, men jag tycker att det är himla roligt.
Från vårat vardagsrum. Den här gången ÄR det snö på taket på Länsförsäkringarhuset. Jag tog bort blixten och valde landskapsläge.

Mot våran parkering och Norrlandsoperan.
Från vårat köksfönster mot Folkets Hus. Inte riktigt ljust ute än, som på bilderna före. Landskapsläge och tillåta fokusering genom glas. Tog bort blixten också.
Zoomade in en kudde i vardagsrummet. Tycker jag har en fantastisk kvalitet på kameran i min mobil. Man kan se strukturen på tyget väldigt bra, ännu bättre om man klickar på bilden.
Testade närbildsläget och zoomade samtidigt ner i en krukväxt. Tog flera sådana här bilder, många blev lite kusliga.
Jag fotograferade en bild jag har på kylskåpet. Blir faktiskt skapligt. Det här är för ca 10 år sen på ett underbart badställe i Jämtland. Naturell bubbelpool.
Dagens väder i VK. Blir kallare nu, det är bra för då kanske snön som faller stannar kvar.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Vi såg pegutten