BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

tisdag 27 november 2007

Levnadsvisdom á la Ylva


Klev upp tidigt idag, vill utnyttja min lediga tid så mycket som möjligt. Har mest stökat på här i lägenheten, igår försvann ytterligare tre kartonger när vi fick vitrinskåpet på plats. Nu ska det bara in lite belysning i det också.

I går var en lite upp och ner dag, jag vaknade på ett strålande humör, hann gå igenom massor med olika faser och innan jag gick och la mig hade jag kommit till nya insikter och även försonat mig med vissa saker.
Mycket här i livet handlar om att acceptera saker som dom är och inse när man inte kan förändra dom eller göra något för att det ska bli annorlunda.
Det är när man kämpar och stretar emot som man mår mest dåligt, och när man dessutom tror att man på ett mirakulöst sätt ska kunna förändra sin historia.
De kan man inte. Den ser ut som den gör och man får helt enkelt försonas med den.

Jag är stolt över det jag lyckats uppnå i mitt liv.
Jag är en omtänksam och tänkande människa med bra kontakt med bägge mina barn.
Jag har gjort så gott jag kan med mina förutsättningar.
Jag har fått ett arbete jag trivs med.
Jag har ridit ut stormarna i mitt liv och jag har kämpat och det har gjort mig starkare.
Jag har vågat älska och ge med risk för att bli sviken.
Jag har hävdat min särart och inte försökt förändra mig för att passa in, åtminstone inte sen jag blev vuxen.
Jag har varit med om mycket och inte varit rädd för att utsätta mig och allt det har jag lärt mig av.
Jag känner mig vis.
Och jag känner stor tacksamhet över att jag får och har så mycket kärlek i mitt liv.

Lite kort levnadsvisdom a la Ylva idag:


* Det är i kärleksrelationer vi utvecklas mest.

* Kärlek handlar mer om att ge än att få.


* Man mår bra av att erkänna sina fel, fast det är svårt.


* Ingen ska tala om för dig vad du får känna och inte, man kan aldrig känna "fel".

* Ibland kan det vara försent att säga förlåt.

0 kommentarer: