BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

måndag 19 november 2007

Gott, jätteäckligt och ljus i vårt hus


Middagen blev precis som jag sa. God och jätteäcklig. Tjäderorregrytan blev väldigt god, allt man kan önska sig, men efterrätten blev faktiskt inte alls vad jag hade tänkt mig.
"Typiskt när man ska göra sig till och använda något nytt recept" tänkte jag. Fick höra att den mest liknade en bräda, och A sa att han höll på att bryta fingret när han skulle skära den.
Inte så lyckat alltså. Tur det fanns pepparkaksdeg i kylskåpet att smaska på efteråt:)

Idag har jag och A varit till H och hämtat en massa grejor, typ prydnadssaker och diverse tak- och bordslampor. Imorgon ska A med hjälp av Fredrik och Hasse hämta vardagsrumsmöbler och lite annat. Vi ska möblera och göra klart här nu, det blir inga fler visningar på huset i år och nu flyttar vi ut därifrån helt.
Sen har vi hunnit vara till Astrid en sväng, skulle köpa av henne en jättefin lampa som hon fått av mig i julklapp en gång men som inte passar någonstans hos henne, men tyvärr så var den inte där utan troligen i Sorsele. Huga vad besviken jag blev. Men men..det ordnar sig.

Jag sov en stund nu ikväll, ska ju ut och jobba. A satte upp lite lampor.

Mina hälar värker så det är inte klokt. Är inte komiskt längre, måste gå till doktorn. En sjuksköterska som knappt kan gå? Hur låter det. Mina fötter och ben är mina främsta arbetsredskap. Ju. Ja och så hjärnan förstås och den är de ju redan lite si och så med ibland.
Det man inte har i huvet får man ha i bena, som sagt.

3 kommentarer:

Emilia sa...

Vilken bedårande bild på oss! Daniel och vovve är jättesöta - som kontrast till det ser jag ut som en nedgången narkoman i stort behov av en heroinspruta. Jävla tack, så att säga!

Emilia sa...

Men vid närmare eftertanke .. Det första man tänker på när man ser bilden är nog inte narkomanen. Snarare "men oj, spökar det i Ylvas lägenhet? Det måste vara ett spöke där bakom den söta killen med gosiga hunden! Så kusligt!"

Emilia sa...

Och sedan.. "Jahaa, det måste ha varit på Halloween! Aldrig förr har jag skådat en så lyckad utstyrsel! Läskigt värre!"