BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

onsdag 14 november 2007

Norrland är bäst


Fick bannor igårkväll av Astrid över mina "dagens outfit"-beskrivningar. Nu gjorde jag det ju enbart på skämt och ironiserade över att man överhuvudtaget skriver om vad man har på sig och tar kort på sig själv i spegeln varje dag, som en del gör på bloggen.
Jag förstår henne, vad fjantigt de va! Ber om ursäkt:)

Pratade med mamma igår om julafton, och det blir firande i Sorsele. Ska bli kul, är roligt att träffas allihopa och det känns på något vis inte som julafton de gånger i mitt liv som jag inte har firat hemma.
Apropå Sorsele så hade jag och K igår ett resonemang om det här med att flytta. Jag har också tänkt på det ibland, och inte då bara att flytta inom Sverige utan också om att flytta till ett annat land.
Men.. Då är det ju så att man inte är ensam. Kanske alla andra skulle klara sig bra utan mig, men jag vet inte om jag skulle klara mig utan dom. Tänker på barnen, mamma och pappa och mina syskon. Inte för att vi träffas titt som tätt, men bara det att veta att man inte KAN träffas på länge eller när man vill.
Har ju provat det lite och jag vet hur otroligt mycket jag längtade efter dom och också hur mycket jag längtade tillbaka till norrland.
Skulle jag bo någon annanstans än här då skulle det bara vara för en kortare tid, annat skulle jag inte klara.
Sen har jag det så bra här nu. Har allt jag vill ha. Finns det något bättre än att bo i Umeå?
En större stad med hela dess utbud, inte allt för långt till vildmarken och nära till mina anhöriga. Plus att jag har kärleken här också.
Känner stor tacksamhet över att jag får bo här och höra hit.

0 kommentarer: