BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

torsdag 29 november 2007

Ont om lugn och harmoni är det gott om

Man är ganska rolig. Imorse när jag satt på bussen tänkte jag på att jag borde ringa vårdcentralen och beställa tid. Tänkte då på sist jag ringde dit och inte visste om jag skulle ringa till nord eller syd eller öst eller gudvetvad och sköterskan jag pratade med suckade över att jag flyttat IGEN. Jag menar, himmel vad besvärlig folk är som flyttar och ställer till besvär! För henne! Och nu har jag flyttat igen. Kanske borde be om ursäkt? Satt hur som helst och retade upp mig duktigt mycket på det där. Ska iaf ringa, trots det, ska ta mig i kragen och operera mitt ena öga, trots att det är gruvsamt. Att operera ögat alltså.

Igår var A på kurs. Lyftsäkerhetsutbildning. Fullkomligt OSAR manlighet om det. Ni vet, traverser, stora krokar, kättingar och risker.
Inatt prata vi på mitt jobb om att vi kanske skulle gå kurs i Taktil massage. Pillrig och mjuk massage som lindrar och läker och tröstar. Vi, jag och A har verkligen stereotypt manliga och kvinnliga jobb och ändå är vi så lika.

Ändrade planer. Blir julfirande i Umeå hos mig och A. Bakgrunden till det beslutet är en lång historia. Men ni, alla mina nära och kära är hjärtligt välkomna till en mysig familjejul på Rådhusesplanaden. Julbord, Kalle Anka och julmys på alla vis utlovas. Och tomten hittar även hit.

4 kommentarer:

Emilia sa...

Angående julfirandet - we'll be there!

Linnea sa...

efter patryckningar fran emilia tillkännager jag härmed att jag är trogen läsare av din blogg. sadär ja, nu blir det väl lättare att kommentera i framtiden ocksa :)

Ylva sa...

Va trevligt :)

Emilia sa...

Härligt Linnea, det finns kanske hopp om mänskligheten trots allt :)