BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

tisdag 6 november 2007

Färga håret grått, kassaservice och Hemtrevligt.

Men visst är hon väl söt, Tira, där hon ligger på husses väska i hallen. Bra idé förresten, finns ju ingen risk att han glömmer mig om han skulle hitta på att åka bort. Man vet ju aldrig.

Vaknade idag till min 7.e förkylningsdag i ordningen. Trött man blir. Ont inne i näsan, rethosta och snor.
Det första jag gjorde efter en snabb frukost var att gå ut på stan. Först beställde jag tid på ClipOn, måste fixa håret igen. Frågade om det gick att färga håret grått. Tyckte att de vore lika bra så slipper man hålla på med det där något mer. Mitt hår är dessutom riktigt vackert grått, vad jag kan se av det som växer ut. Men nix. Det går inte. Märkligt. Dom ska iaf göra vad dom kan imorgonbitti när jag ska dit för att jag ska bli fin.

Sedan gick jag på Svensk Kassaservice i ett litet ärende och drabbades av en minidepression. Där satt gamla tanter och farbröder i världens tråkigaste miljö på något som knappt var bättre än pinnstolar. Inga flashiga soffor där inte eller stora inomhusträd. Vi ska alla använda internet nu, de har man förstått. Dessutom kostade det mig nästan 40 kr att betala räkningen jag hade.

Jag och A begav oss ut till Strömpilen och handlade. Jag var inne litegrann innan på att köra lite Nutrillette ett tag, bara för att komma igång liksom, men det fanns färska skumtomtar i påsar vid kassan som låg där och bara bad om att få bli uppätna.
Vad är det för fel på mig?! Varför kan jag inte låta bli? Är någonting sjukt.

Såg förresten att det kommit en ny veckotidning. Den hette Hemtrevligt. Tycker det är lite av tidens tecken. Vi läser om kulinarisk matlagning och hur man myser till hemma och broderar namnet på barnas kläder, men det är knappt någon som gör det.
Lite som det är för mig med GI. Läser om det, kan allt om det, men klarar inte av det något vidare i praktiken.

Angående julklappstipsen igår, hoppas att ni som är berörda har läst och begrundat och konfererat med varandra om vad ni ska köpa till mig.
Av Emilia skulle jag iaf få motorcykeln. Hon tyckte det var fina saker, förutom vitrinskåpet som hon tyckte liknade en gigantisk vattenlevande organism. Det låg någonting i det.

Avslutar med en sommarbild. Längtar redan.

0 kommentarer: