BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

söndag 4 november 2007

Fiskar, mat, tv och halka

Jobbnatten som varit var lugn, ovanligt lugn faktiskt. Skönt, för det har varit mycket ett tag och alla som jobbar natt vet hur det är, man klarar inte riktigt av att ha samma aktivitetsnivå som när man jobbar dagtid.
Det blev lite tid för mina arbetskamrater att rengöra akvariet. Även små akvariefiskar behöver bytas på då och då.
Orkar knappt nämna det men nu tänker jag köra igång med GI-t igen. Kom ju av mig helt i samband med magsjukan. Kändes inte som man hade lust att äta typ kyckling eller tre ägg när man började äta igen..
Hörde att mamma visst börjat med det. Duktigt mamma! :)

Emilia har jag inte hört av nånting i helgen, men Astrid är här och har ätit och sitter och ser film nu.
Vi har förresten TV nu! Ettan, tvåan och fyran. Känns lite lyxigt faktiskt, men det var kul att se hur bra man klarar sig utan TV. Fast å andra sidan blir det väl att man sitter mer här, framför datorn, ska väl vara nån slags skärm man ska stirra på, tydligen.

Ute är det fullkomligt svinhalt på vägar och trottoarer och överallt. Antar att dom har fullt upp på akuten med alla fallolyckor. Blir om att leta fram broddarna igen. Jag vet, tantvarning, men det är faktiskt himla bra att slippa gå omkring och spänna sig och stappla fram i halkan.

Nu ska jag koka kaffe.

0 kommentarer: