BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

söndag 16 november 2008

Vacker precis som jag är



Jag kliver upp väldigt tidigt denna söndagmorgon bara för att det är skönt att ha en ledig dag som bara är min.
Hänfaller åt lite ytligt filosoferande och gör mitt första studiebesök hos bloggfenomenet Blondinbella. Förstår inte uppståndelsen riktigt. Verkar vara en helt vanlig ung tjej, med kanske lite för mycket pengar och tillika högeråsikter.
Alla är väl sig själv närmast.

Funderar även över det här med utseende. Hur kan det komma sig att ju yngre man är, och nästan ju vackrare, ju mer sminkar man sig? Jag menar, ju mindre man behöver spacklet..ju mer brukar man det.
Är ofta så, iaf av det jag sett.
Skulle jag använda så mycket foundation och puder osv osv, vilket ju borde vara mera ämnat för en sådan som mig, då skulle jag inte bara se äldre ut, utan också rent patetisk.
Kanske färgen behöver en slät och jämn duk för att göra sig?

Och vilken energi som läggs ner! Själv orkar jag ärligt talat knappt duscha ibland, än mindre föna håret eller tänka igenom någon väl sammansatt klädsel för dagen.

Men skönt är det, att vara sån. Man är nöjd bara man inte ser ut som en hårboll eller slickad råtta.
Kanske är åldern, och mognaden.
Eller att man kapitulerat för faktum.
Jag är vacker precis som jag är.

2 kommentarer:

Maritasblogg sa...

Viket klok och moget tänkande ! Helt rätt !!// Kram

Ylva sa...

:) Ja, visst är det. Men det tog tid, typ 25 år att komma fram till det :)