BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

fredag 7 november 2008

Ett brev

Jag skriver ett brev till en vän nu på morgonen.

"...Är bara att inse, klimakteriet är här.
Jag tror själv att det är sorgen som gjort att mitt "åldrande" fått en skjuts.
Har överhuvudtaget känt mig gammal i kroppen nu sedan i somras.

Stel, ont i ryggen och hjärtat slår dubbelslag.
Det jobbiga med att vakna för tidigt och ligga och försöka somna om
är att ganska snart så kommer tankarna på Anders,

hur han saknas där i sängen hos mig och till slut blir det outhärdligt
och det är bara att kliva upp.
Jag blir så trött på sorgen ibland, all plats den tar.
Trött och arg.
Det vore egentligen bäst att jobba hela tiden, det är som en fristad,
där måste jag tänka på annat och det är skönt."

Ska äta frukost med Emilia nu som är här
och hälsar på.

0 kommentarer: