BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

måndag 3 november 2008

Årets Blossa 2008
























Jag har varit ute och "ralle". Det första jag upptäckte var att jag fått parkeringsböter.
Vi har nya parkeringskort här fr o m 1 nov, vilket jag naturligtvis glömt. 500 kr fattigare.
Och jag tycker det är lite småaktigt att smyga in och kolla en, borde fatta att det inte är med avsikt, gamla kortet finns ju där på plats.

For till Hissjö till syrran och hämtade Maja. Hon, Maja, blev iaf glad att se mig. Det kanske i och för sig även syrran blev.
Vi åkte hem och jag gick på bolaget och köpte Årets Blossaglögg 2008, med smak av blåbär.
Just smakat.
Och den smakar det, blåbär. Litegrann. Är inte lika söt som den vanliga starkvinsglöggen och inte fullt lika god, tycker jag.

Alla de där extra kanalerna jag plötsligt fått på tv.n är nu borta.
Vad var det för konstigt? Någon slags reklam? Skapa behov?
Borta är dom iaf.

2 kommentarer:

Maritasblogg sa...

Hallå !! Det är alltså hög tid att inhandla årets glögg ?? redan ?? ifjol var jag i mitten av december och då var den slut !!! // Kram

Ylva sa...

Redan!? :) Och jag som tyckte det var sent att dom inte börja med glöggen förrän i november.
Fast för mig är glögg mys med ljus och inte så mycket jul egentligen.
Jag kommer inte att fira jul i år, ska försöka få jobba istället, känns för jobbigt detta år.

kram
Ylva