BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

tisdag 23 oktober 2007

Dagens rätt

Ja, de har väl knappast undgått någon att jag försöker att äta i GI-ns tecken sedan någon dryg vecka tillbaka. Försöker och försöker...de här är nionde dagen nu som jag äter enligt fas 1, utan att på något vis ha fuskat eller avvikit från den rätta vägen.

Jo, de går bra, men himmel vad jag saknar att få äta en macka! Inte godis, som man skulle kunna tro, storätare som jag har varit. Nädå, de går hur bra som helst med godiset, kanske suget håller på att ge sig till och med?

Men fantasin tryter, borde väl kunna hitta på något mer fantasifullt än grillad kyckling och lite tråkiga grönsaker, men kan bero på att jag överhuvudtaget inte känner mig särskilt hungrig. Känns inte värt att ödsla fantasi på att göra kulinariska utsvävningar i köket.
Och vadå, grillad kyckling är ju gott.
Men men...nästa vecka, då är det jag som börjar äta en macka till frukostkaffet igen.

Läget i övrigt:

Jodå, är väl skapligt, gräsänka som jag nu är. A som är i torpet och jagar fick bege sig upp på fjället idag för att slippa dimman som ligger tungt lägre ner. Även här i Umeå är de en riktigt grå och dimmig dag.
Emilia är i Lycksele, pratade med henne igår, hon hade fått en iPod av sin kille som varit i Japan.
Astrid och jag ska sammanstråla och fika på Mekka idag. Blir väl en slät kopp kaffe för min del.

Förövrigt så önskar jag att värken i min ena häl gick över. Samt att sprickan i min ena mungipa som jag haft i tre veckor nu skulle försvinna.

0 kommentarer: