BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

fredag 19 oktober 2007

Tack

Såå trött man är när man kommit hem efter en natts jobb.
Och så tacksam man kan vara för att man har privilegiet att få åka därifrån, ut till ett annat liv i "friheten".

Alla som inte är i min bransch har nog svårt att förstå hur glad man ska vara över att vara "ung" och relativt frisk. Att kunna gå och stå och tänka och göra som man vill. Självklarheter för oss men inte för alla.
Inte så att vi som jobbar med det här inte gör vad vi kan för att det ska vara bra, men ändå...


En dag så sitter vi också där, med våra händer obrukade i knäet.



Nu så ska jag krypa till kojs och sen när jag vaknar så ska jag bara packa väskan, tanka bilen och åka till A i torpet till på måndag.
Ska bli så skönt att vara där några dagar.
Elda i spisen, sitta i värmeljusens och fotogenlampans sken och bara slappna av tillsammans med honom.
Och sen få vara ute i skogen på dagarna och jaga med hundarna.
Man kan bara säga tack.

2 kommentarer:

Emilia sa...

"En dag så sitter vi också där, med våra händer obrukade i knäet."
Usch, så sorgligt det lät. Jag längtar inte!

Ylva sa...

Ja, visst är det sorgligt? Man får se till att leva fullt ut när man kan.