BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

lördag 27 oktober 2007

Jag är frisk!...ja fysiskt alltså. Plus lite opretentiös heminredning

Man tror det nästan inte när man mår som sämst, men till slut så blir man faktiskt frisk. A vågade sig hit i morse och tyghögen kunde förvandlas till gardinuppsättningar, äntligen. När jag blev sjuk så låg en massa saker i högar här och strykbrädan stod i hallen.

Trevligt med tyg i fönstren iaf. Petrolblått är en av årets modefärger har jag läst. Jag struntar i sånt, tyckte bara att dom var fina.


Blommorna har hittills överlevt flytten. Det här är en märklig krukväxt. För det första så har den blommat sedan mitten på juni och blommar än. För det andra så har den från att ha haft rosaaktiga blommor börjat få vita. Är inte det märkligt?

Den här överlevde också flytten. Det här är Anders Blomma. Inte min. Lämnar mycket övrigt att önska tycker jag.


På kylskåpet sitter de här bilderna av mig och A från när vi var väldigt unga. Vi träffades ju på "gamla dar" och det är kul att påminna sig om att vi har varit sådana här en gång, bägge två.
Sen påminns man även om att det inte är mycket som förändras. Skalet blir äldre, men vi är dom samma som vi var då.

Nu har A åkt till jobbet igen. Har inte gjort så mycket idag. Varit på apoteket, burit ut pappersinsamling, lagat mat.
Nu ska jag strax gå och se klart "The Philadelfia Experiment", en av de få dvd-filmer vi har som jag inte har sett än, sen har jag nog plöjt igenom hela samlingen.
Ikväll är det lördag. Lite mörk choklad och mandel kanske? Jo, det blir det nog.

0 kommentarer: