BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

måndag 22 oktober 2007

En dikt om när jag var i flickkroppen

När jag var i flickkroppen

1973 satt jag i mitt flickrum och lyssnade på
Joe Cocker
Rasprösten kittlade hela ryggraden
de rann tårar
och jag fick gåshud.
Till och med på kinderna

Sen fick jag en LP i julklapp med J.C och såg att
det var en gammal äcklig gubbe.

Nere i källaren i ett annat flickrum lyssnade jag på
Black Sabbath
Kunde alla texter utantill, sjöng och vaggade med huvudet.
Drogad, av musiken
"Sabbath Bloody Sabbath,
life is killing you,
living just for dying,
dying just for you"
sjöng jag

som en annan liten satanist.

Morgonen efter klev jag upp klockan nio och såg
Scooby Doo jaga spöken.

Killar luktade smutsiga jeans och järn
Lite som hundvalpars
andedräkt
De var heta som kaminer och man blev
alldeles rosig av att ligga nära dom.

Man var alltid kär men föremålen växlade.

Sommarnatten var lång och ljus i
Lappland
De luktade jord, rök, datedeo, myggstift
och Wunderbaum.

I flickkroppen tickade hjärtat, tiden..
Kvinnan



Av Ylva P 29/7-07


0 kommentarer: