BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

lördag 2 augusti 2008

Jag har alltid hävdat att jag tror att det finns en mening med allt som sker.
Det tror jag inte längre.

Jag tror inte längre att våra liv är förutbestämda, att saker och händelser kommer till oss för att vi ska lära oss något.

Det vi i efterhand kallar att vi ser någon slags mening i det svåra som hänt är istället vår förmåga att anpassa oss och leva vidare, och att vi kan se det som hänt i ett sammanhang. Vi orkar förstå igen.

För mig finns därför inte den stora frågan VARFÖR?
Vem ska svara på den? Vadå varför?

För mig finns bara bakom all saknad och sorg ett stort helvetesjävlarshelvete.
Ett konstaterande, inget annat.

Sen, utifrån det, bara försöka leva, klara av, dag efter dag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gråt ej längre vid min grav
jag finns ej där,har gett mig av.
Med tusen vindar blåser jag,
är daggens glimt en solig dag
är solsken över mognad säd,
är färgers spel i höstens träd.

Och vaknar du i sommarhus
en morgon,hör mig som sus
av fågelvingars slutna krets
omkring dig fladdrande i hets.
Gråt inte dig vid graven trött
jag finns ej där,jag har ej dött.

Anonym sa...

Tack för vacker och tröstande dikt.

Anonym sa...

Bra om dikten kan trösta dig lite.
Sände den till dig tänker på dig.
Hälsn. Mam.