BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

torsdag 28 augusti 2008

Jakt

Förra året, om jag inte minns fel, så var det en fin augusti och nästan sommar ända in i september. Så har det inte varit i år och idag känner man definitivt att sommaren är slut.

Den här veckan är det premiär för småviltjakten och om allt varit som det skulle ha varit så hade vi, jag och A varit i torpet den här veckan och jagat.
Nu hoppas jag ändå att det blir så att hundarna får jaga något även i år, mer än sparvarna på Rådhusesplanaden.

Det här med hundarna är ett svårt och jobbigt kapitel i alltihop.
Jag vill ju ha dom, men vet inte hur jag ska kunna.
Snart börjar jag jobba igen, redan där skiter det sig ju.
Sen så vill jag ju att dom ska ha ett bra liv också, vilket jag kanske får svårt att ge dom som det är nu...

0 kommentarer: