BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

söndag 30 december 2007

Vinter, vemod och nyårsönskningar

I 20-området, ca 13.30 idag. -4 grader kallt och isig vind. Det har kommit 1 dm snö och var en riktig vinterdag idag. Hundarna fick springa av sig lite.
Fikade på Barista i MVG, sen hem och lagade och åt älggryta. Efter det träning. A hjälpte mig tejpa hälarna. Bastade efter också.
Sen soffan med kaffe och lussebulle. Såg programmet om Jordbrobarnen. Vemodigt på något vis, om hur allt går runt, vi försöker ge våra barn det vi själva inte fick. Precis som dom kommer att tänka när dom själva får barn. Undrar vad mina barn kommer att tänka på och vilja ge till sina?
Kanske försöka vara mera "bullmamma" än vad jag varit?

Imorgon är det nyårsafton. Tycker alltid det känns bra när det ska bli ett nytt år. Jag tänker mycket i år. 2006 var si och 2007 var så.
Jag hoppas att 2008 blir ett år med lugn, harmoni och mycket kärlek. Plus mycket motorcykelåkning och resor och äventyr.

0 kommentarer: