BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

tisdag 25 december 2007

Julafton 2007


När jag var liten så blev jag alltid ledsen när jag vaknade och det var juldagen. Då var ju allt över och det var ett helt långt år till nästa julafton.
Julafton blev en trevlig dag och kväll, med allt som där ska vara. Julmat så alla blev mätta, trevlig samvaro med nära och kära, jultomte och klappar till alla så att dom blev nöjda (?). Lite senare kom A.s barn hit och drack glögg med oss. Sen kl 23 så gjorde vi något som vi aldrig gjort någon jul. Vi gick till kyrkan på midnattsmässa. Blev en fin avslutning, mycket vacker och stämningsfylld sång i en av levande ljus upplyst kyrka.
I morse när jag vaknade så protesterade magen min, fick betala då för allt gott jag vräkt i mig, men det var det värt ändå. A vaknade och gick in i vardagsrummet och upptäckte att julgranen på ett symboliskt sätt tippat omkull därinne. Glas och bollar låg utspridda överallt och den fina julgransspiran hade också gått sönder.
Är en seg dag idag med mycket magknip. Astrid åkte till Sorsele med pappa Anders idag men lite senare idag så kommer Emilia och Daniel hit och ska hjälpa oss att äta upp julmaten.

0 kommentarer: