BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

lördag 29 december 2007

Träning och Dextermaraton

Just nu är jag så trött att det liksom sjunger i kroppen på mig. Klev alltså upp idag och gick och tränade efter en liten frukost. Och himmel vad otränad jag är, eller också var det maskinen som var jobbig, vet inte. Körde på lättaste läget och låg på en puls kring 140-150 hela tiden. När jag orkade "hålla igång" den alltså, vid två tillfällen så undrade den på displayen om jag tagit en paus:) Men effektivt är det, såg att jag gått upp för en stigning på över 400 meter när jag klev av.
Crosstrainer hette den, är den som syns närmast på bilden. Sen körde jag lite styrketräning också, för mage och rygg. Får väl se imorgon hur mycket träningsvärk det blir...

Bara 4 timmars sömn alltså idag, för att klara av att somna ikväll och nu får jag göra vad jag kan för att hålla mig vaken till senare, annars blir det oordning på dygnet hela helgen.
Såg att Dexter visas den här lördagen på kanal 6 igen, sex avsnitt på raken, från 21 till 03 inatt, vill egentligen gärna se det, såg första sex avsnitten förra lördagen, det var himla bra.

A kom hem från jobbet idag, justerad i ena handleden och hade jätteont och är ganska handikappad, blev om att agera sjuksyster även på hemmaplan då för en annan. Inte för att jag kan göra så mycket, eller ens vet VAD som hjälper. Vi får hoppas att det går över, vi blir trötta på att det alltid ska vara nåt tjall med en. Som mina hälar, har ständig värk i dom, mer eller mindre. Som tur är så funkade det med träningsmaskinen jag testade idag, det gjorde däremot inte gåbandet som jag också prövade en stund.

Nu ska jag lägga mig framför tv.n tillsammans med A. Ca 22 ikväll så kommer Astrid från Sundsvall med bussen, ska gå och möta henne då och hjälpa henne med packningen.

Ute är det några minus, och riktigt fint, ett tunt lager snö har lagt sig på svart-isen.

0 kommentarer: