BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

onsdag 5 december 2007

Tänka positivt? Ja jag försöker ju


Jag går omkring och upplever en ständig känsla av att det råder tidsbrist i mitt liv. En aning stress över saker som ska göras hela tiden, trots att det egentligen inte är så, men allt går liksom i ett och det är inte mycket som är speciellt kul heller.
Skulle kunna göra en väldigt trist uppräkning över allt som inte gått riktigt som man önskat senaste tiden, och allt som velat småjävlas, med hälar och förkylningar och ekonomi och rättssaker osv osv.
Man ska tänka positivt, de vet man ju, men varför är det så att tänka positivt är något man måste jobba på för att klara av, medans tänka negativt går liksom av sig själv?

För att nu fortsätta i den här tungtuggandan så var det inte så uppfriskande heller för humör osv att vistas ute i dag i horisontalt fallande isigt regn. Julstämning, jo pytt.
Vinter, jo pytt. Jag envisas med att ha dunjackan ändå för fryser gör man ju i allafall. Den möglar väl snart av all väta.
Nää. Nog är det härligt ändå med inlandet, där man vet att det är minusgrader och fin vit snö överallt, hela tiden.
Nu har vi af gjort de ärenden vi skulle idag, bl a köpte vi en present till Sandra som fyller år.

Avslutar med en sommar och mcbild för att pigga upp mig och beskriva min allmänna längtan efter något annat än det som är just nu.

0 kommentarer: