BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

tisdag 1 januari 2008

Ett nytt härligt år

Jag tillbringade tolvslaget med att, böjd över en patient kontrollera innehållet i en kateterpåse. "Gott nytt år, Ylva", ropade någon till mig utifrån något annat patientrum. Vi hade egentligen tänkt skåla med varann, men det ville inte bli så.
Lite senare gick vi ut en sväng på en av balkongerna och tittade ut över stan, där det blixtrade och small av fyrverkeripjäser på himlen.
Jag tog en bild, inte för att jag trodde det skulle bli bra, utan bara för att fånga just den här stunden.
Astrid låg hemma hos mig och A med feber och tittade på tv i sin ensamhet, och A var på Rådhustorget tillsammans med Janne och massor med annat folk.

Nu är det nytt år i allafall, 2008. Mitt år började med att jag fick frukost på sängen. Ett par timmar senare gick jag till gymmet och tränade 45 minuter.
En kvinna i omklädningsrummet, ja, egentligen en tant var det, sa till mig, "kom ihåg att berömma dig själv ofta".
Jag tar de orden med mig inför det nya året.
Gott nytt år på er allihopa!

0 kommentarer: