BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

måndag 3 december 2007

Internal circles och tjockchock

A är på kurs idag. "Interna kretsar" heter kursen. Och jag ser framför mig nu hur en massa karlar klädda i svarta kåpor sitter i en ring runt en eld och uttalar formler..typ "photonic surface..mmm mmm" eller "equlibrium..mmm mmm".
Hur man ska bära sig åt för att få bli med i den här kretsen vet jag inte och vågar knappt ta reda på:)
Någonstans så anar jag ändå att det handlar om något tråkigt typ elsystem i sodapannan..eller nåt ditåt.

Läste i Expressens fredagsbilaga om kändisarnas "Smalchock"..hugaligen. Själv fick jag i helgen något som kan kallas en "Tjockchock". Alltså, inget i garderoben passar längre, de är hopplöst. Och ovanpå det är det snart jul.
Tycker förövrigt att ordet chock passar bättre med tjock än ordet smal.

Jaa, denna dag då..ledig är jag och det är skönt. Så även A, när han kommer tillbaka från kåphistorien. Då ska vi åka och hämta mercan och nog bege oss en sväng till Håkmark och titta till där, samt hämta diverse julgrejer vi inte hitta förra gången.
Typiskt en sak förresten, de är fruntimren som vet var i skåpena saker finns.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tro inte att det är det du kanske längtar efter är det som "gubbringen"pratar om. Jag tror att vi kvinnor behöver sätta oss i ringen och tala om det riktiga livet kanske hoppas att några män ska våga bli nyfikna.
Fina rader av Pessoa
"Det är något visst med dig. Utnyttja det!

Ylva sa...

Just nu känns det som ett vackert och avlägset minne när jag skrev det inlägget. Inte visste jag då att allt skulle förändras, att han skulle dö ifrån mig sommaren som kom..han som var på kursen. Därav blev att jag läste Pessoa och sparade just de orden.
Tack för dina ord!

mvh
Ylva