BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

tisdag 11 december 2007

Önska och längta

Här är min lilla önskanochlängtanstavla för dagen. Jag vet att hur mycket tankearbete och längtan och önskan som helst inte ändrar verkligheten, egentligen.
Men det som är bra med att få önska och längta är att det gör att du vet vad du vill ha. Och är inte det bra, att veta det? För först då kan du ju fokusera på det och försöka skapa det i ditt liv.

Jag önskar att det vore vår nu. Att väggarna på mitt hus började dofta varmt tegel och att det var dags att bära ut balkongmöblerna och ställa ut dom. Sitta i sol som börjar värma..
Jag längtar efter första dagen med sol och torr asfalt, och man får ta på skinnstället igen och ge sig ut på årets första tur med hojen.

Jag längtar efter att få åka till torpet, elda i spisen, och göra långa promenader med hundarna och A. Sitta på utedasset med dörren på vid gavel.

Jag önskar att jag kunde vara en aning mer likgiltig. Då tog jag inte åt mig så mycket av de elakheter som riktats mot mig när jag absolut inte förtjänat dom. Och jag vore inte lika orolig över att hela tiden vara "bra".

Jag önskar att mina hälar blev sitt gamla vanliga jag igen och att mina dumma extrakilon jag lagt på mig i år gick att promenera bort.

Vad önskar du och längtar efter?

0 kommentarer: