BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

fredag 19 september 2008

Vad gör dig glad?


Vad gör dig glad?
Den frågan fick jag när jag kände mig riktigt under isen en dag.

Frågan var formulerad ungefär så här:
- Finns det något som du har återkommit till i ditt liv, som
alltid gett dig glädje eller hopp, även när du har haft det svårt?

Jag tänkte bara en kort stund, sen sa jag SKRIVA.
Sedan tänkte jag en stund till och då kom TA BILDER.

För så är det.
Jag har alltid skrivit, ända sedan jag lärde mig skriva. Det finns dagböcker från när
jag var sju år och framåt, säkert 30-40 stycken har jag åstadkommit under mitt liv.
Utöver det finns det en hel del noveller och utkast till diverse romaner...
Jag blev aldrig någon författare, kanske aldrig blir det, men det har inte spelat någon
roll har jag kommit på, skrivandet har ändå gett mig glädje i livet.
Och tröst, när det har varit svårt.
Att skriva dagbok, om man gör det på "rätt" sätt, det är som att ständigt ha en egen
privat terapeut som hjälper en att reda ut sina tankar.

Att fotografera är något som har kommit gradvis, kanske i och med den nya tekniken.
Även där finns ingen strävan efter att vara "bra", jag gör det för att det är roligt och
ger mig mycket.

Finns det något som du har återkommit till i ditt liv, hela tiden, som har gjort dig glad?
Eller åtminstone fått dig att må bättre?

2 kommentarer:

Maritasblogg sa...

Hej Ylva .. Du gör något jag alltid velat göra !! Skriver. Fortsätt med det. -Kanske jag någon gång kan börja. Har i 15 år pratat om att skriva en bok om min dotter Daniella och allt som hände och händer kring henne .. Hon är nu snart 21 och har inte börjat än.. Hur kommer man igång ??
Ps , läser din blogg: du behöver så mycket värme och omtanke , men just nu, ger du mer än du får !!!

Marita

Ylva sa...

Hej!
Jag vet inte heller hur man kommer igång:), har gjort många försök.
Men utgå från nuläget, och gör återblickar, kanske?
Tack för din omtanke!
Kram
Ylva