BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

måndag 8 september 2008

Hundhjälpen



Det finns en sida på nätet som heter hundhjalpen.se. Den satt jag och läste allt på igår.
Det man gör är att man hjälper gatuhundar i Rumänien, där dom först får bo i hundgårdar och får mat och hjälp mot diverse sjukdomar och skador och sedan förmedlar man hundar till t ex Sverige.

Det är rörande att läsa om hur de får bra liv efter att ha levt i total misär innan.

Om jag var i den situationen att jag skulle skaffa mig en ny hund så skulle jag definitivt göra det därifrån!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ett sånt ställe som Taiga kommer från. Fast från Spanien då iofs. Men samma lika.. :)

Ylva sa...

Ja, precis, och jag tänkte på Taiga, hon är en sån fin vovve :)

Anonym sa...

Det är Lotta som du har på bilden, jag har själv varit nere och hälsat på henne två gånger i Rumänien (det är till och med jag som tagit bilden), numer finns hon i Sverige, i jourhem.

Jag sitter själv med i styrelsen för hundhjälpen och har två hundar därifrån. Tack för att du uppmärsammar oss, det behöver vi verkligen.. Du får gärna gå in och läsa om mina hundars öden på min blogg :D

Mvh Astrid och fd gatuhundarna Oliver och Evelina

irene sa...

Hej
Vi har 2 hundar som kommer från Rumänien tack vare Hundhjälpen. Du får gärna gå in på min blogg (www.tantmammamatte.blogg.se) eller hundarnas bloggar (www.tantmammamatte.blogg.se/adaandersson och www.tantmammamatte.blogg.se/lillavovven) för att läsa om oss. Ada hämtade jag hem själv och det finns återberättat i augusti månad. Jag håller med Astrid, Tack för att du uppmärksammar oss. hundhjälpens arbete är helt ideellt och all hjälp vi kan få i detta arbete är varmt välkommet om än det "bara" är att bli omnämnda i bloggar.
Ha det gott / irene & hundarna

Anonym sa...

Även jag har en hund ifrån Hundhjälpen; Nero. Du kan läsa hans blogg på www.mylife.doggyblogg.se. Det finns så mycket grymheter i världen, man är glad om man kan påverka något. Ditt inlägg är också påverkan! :)

Johan Lindell sa...

Jag hittade hundhjälpen idag och jag kommer definitivt skaffa mig nästa hund från er