BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

torsdag 11 september 2008

Handlingskraft


Det var någon som sa till mig att mitt liv hade tagit en paus nu.
Den som formulerade sig så vet nog inte vad det innebär att
hamna i den här situationen.

Sanningen är, att den här perioden som varit har krävt mer av
mig när det gäller handlingsstyrka och kraft än vad jag varit
med om förut i mitt liv.

Blanketter ska hållas reda på och fyllas i och postas.

Myndigheter ska kontaktas och man sitter i en telefonkö nästan
varenda dag.

Man ska planera och ordna för både sig själv och hundar osv,
för när det händer förändras ALLT och man tvingas ta nya beslut,
fast man knappt är redo.

Man har ändå att göra saker som hör till det "vanliga" livet.
Få allt att gå runt.
Sköta sig själv.
Betala räkningar.
Klara ekonomin.
Söka jobb och göra reklam för sig själv(vill någon anställa ett sorgset vrak?).
Se över försäkringar.
Sälja bil.
Köpa bil.

Allt i ens liv, in till minsta pryl ska gås igenom och bokföras och skrivas upp.

Tur jag inte visste hur det var från början, för då hade jag nog hoppat från balkongen...vilket var den första ingivelsen jag fick, när det just hade hänt.

Som säkert alla förstår hade det varit omöjligt att klara av den här tiden utan hjälp och stöd
utifrån.
Vill säga TACK! till alla de som orkat och velat följa mig och den dagen kommer då jag kan
ge igen.
Ni kommer att bli rikligt belönade.

0 kommentarer: