BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

lördag 20 september 2008

Klippa sig

Jag har klippt mig för några dagar sen på Clipshop och är förbaskat missnöjd.

Jag sa "jag vill att du klipper några centimeter på längden och klipper upp det litegrann, precis som jag är klippt nu".

Sedan sätter hon igång, klipper och klipper, pratar hela tiden oavbrutet med sina jobbarkompisar runtomkring och flamsar.
Ett tag är hon mest på ena sidan och klipper hela tiden.
Och resultatet är inte bra. Tur mitt hår växer så snabbt.

Och varför måste att gå och klippa sig vara som att besöka någon slags glad och livlig familj?
Det pratas och skrattas, bekanta springer in och ut, man går runt med kaffekoppar.

Jag vill för tusan bara klippa mig, och jag betalar dessutom 450 kr för den där halvtimmens arbete.
Dessutom vill jag INTE prata om väder och vind och jobbet osv osv osv.
Och när jag är tyst, kan man då inte förstå att jag inte vill prata?

Ok, då fick jag vräka ur mig om de där.
Kan vara att jag har jobbigt med att göra sådana där vardagssaker nu, kan också vara att jag
har PMS..
Men nää, jag har alltid tyckt så där.

Klipp noga efter kundens önskemål och håll käft!

2 kommentarer:

Maritasblogg sa...

Finns viss likhet mellan dig och mig och många andra !!
-Varför sitter man tyst och ser eländet !! Går ifrån frissan missnöjd , betalt massa pengar !!
Är det inte dax att säga ifrån , påpeka att man inte är nöjd..!!

Ps . Ska snart till frissan igen, inträffar det som hänt dig , går jag sakta därifrån med tom börs och nedsänkt huvud ! Och hoppas att jag snart är hemma så jag kan försöka fixa till frisyren någolunda för att kunna gå ut bland folk igen ...

Kram

Ylva sa...

Ja, och det tokiga är att man inte märker hur eländigt det är förrän man kommmer hem och börjar slita i det..:)