BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

onsdag 9 januari 2008

Hälskalle

Det som avtecknar sig så mystiskt mot himlen däruppe på balkongen är våran julgran. Såg den här synen när jag just var ute med hundarna och rastade dom, och tittade upp. Brukar titta upp mot balkongen ibland..tänka.."där bor jag"..av någon anledning så känns det fortfarande lite overkligt att jag, som gick där och dväljdes i min inlandskommun och längtade till stan får bo just här, mitt i smeten.
Även landsbygdsdoggarna som numera ingår i min familj verkar ha vant sig. Men har upptäckt en sak, de blir liksom äckligare med hundar när man bor i stan. Dom trampar i allt möjligt på gatan, och helt plötsligt går dom och smaskar på nånting..som man helst inte vill veta vad det är.

Jag har sjukskrivit mig. Det går inte längre. Något måste göras åt min häl, helst nu på en gång. Har fått läkartid på tisdag.
Håller dessutom på att få hälskalle, hälar på hjärnan. Ursäkta lånet, Emilia :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Ursäkta lånet, Emilia :)" - om jag ska vara ärlig så fattar jag inte. Har det med "tårtskalle" att göra? Eller är jag bara patetiskt onykter och fattar noll?

Anonym sa...

Ahaa, nu fattar jag. Julieskalle :P