BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

torsdag 31 januari 2008

Fortsätter på drömtemat

Fortsätter på det här med drömmar. Jag drömmer mycket och försöker ibland tyda drömmarna. Inatt så drömde jag att ett lejon kommit löst och jagade mig, inte sprang och röt direkt, utan strök omkring, i närheten av mig, morrade lite och visade tänderna, den delen var så skrämmande i drömmen så att jag vaknade.
I drömmen har jag bott i ett sånt här hus och är på väg att flytta ur det. Det här huset står, eller stod utanför Lycksele och har inget med det hela att göra, mer än att det liknar mitt "drömhus". Hur som helst är huset så risigt och spökigt att jag i drömmen inte förstår att jag har velat eller vågat bo där.
I huset finns ett gammalt och läskigt skåp som jag måste städa ur, det är fullt med damm och skräp och gamla saker från förr. Jag tycker det är väldigt jobbigt i drömmen och obehagligt, men jag vet att jag inte slipper. Jag måste göra det.

Det var min senaste dröm, i korthet. Någon som kan göra en tolkning?

Spanar ut på gatan här utanför. Det vankas ju både snö och stormvindar, men än så länge är det ganska lugnt och björkarnas tunna och kala kvistar bara vajar lite lätt.

Ikväll ska jag försöka komma isäng lite tidigare, typ före midnatt iaf. Önskar mig en lugn natt..utan jobbiga drömmar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket starka drömmar...en gåva!

Anonym sa...

Jo, jag ser dom också så, som en gåva. Men varför alltid detta hus?:)Var inte första gången det förekom.

Anonym sa...

Den som söker finner...

Anonym sa...

Jo, kanske. Min erfarenhet är att när jag slutar söka, då finner jag :)

Anonym sa...

Ja, när man slutar kämpa...bara flyter med.

Emilia sa...

Joker verkar vara en rätt djup kille/tjej. En gåva!