BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

tisdag 8 januari 2008

Måste få klaga lite

Retar mig på Dragonens hälsocentral. Flera orsaker finns.

* Man kan får ringa flera timmar innan man ens kommer fram för att kunna beställa tid. Om man överhuvudtaget KOMMER fram.

* Första väntrummet man kommer in i är stort som ett hangar, och ungefär lika trevligt.

* Om man hamnar på lab finns inga kölappar. Då får man sitta där med en massa annat folk och den som är mest framfusig får komma in först..ungefär.

* Kvinnan som sitter i receptionen verkar ha valts ut för att avskräcka folk till att vilja besöka denna vårdcentral. Människan är sur och stressad och har aldrig någonsin provat att le i sitt liv. Du får en slarvigt utförd pekning om vart du ska gå. "Suck och elände att jag måste sitta här och ta emot idioter!" Vi är ju för f-n sjuka vi som är där! Vi behöver knappast möta detta sura face när vi kommer dit.

* Sen har jag varit med om att behöva lämna urinprov. I luckan där man ställer det kan det stå en mugg kvar med någon annans urin. Trevligt.

* Journalpapper med folks namn kan ligga framme öppet. Även detta på lab.

Jag har inte varit där många gånger, tack och lov, men har ändå hunnit med att göra dessa "observationer".
Och jag har själv arbetat på vårdcentral i flera år, så jag vet hur det KAN fungera och vara.

Mm..var skönt att få det där sagt.

När jag nu ändå håller på och klagar på saker så kan jag ta det här med postlådor också. Jag undrar, vad var det för fel på att ha GULA postlådor? Då hittade man iaf åt dom. Nu vet man inte om det är en papperskorg eller nån sån där elgrunka eller en postlåda man ser lite längre bort när man går och letar en. DUMT.

Den som nu till äventyrs följer med och läser i min blogg kanske torrt konstaterar, "nä, inte hjälpte då magnesium mot hennes pms inte!" men, jo, faktiskt..det har det gjort :)

Nog om detta. Ute snöar det just nu, stora flingor som långsamt faller. Adventsljusstakarna och stjärnorna medmera är kvar i fönstren här och på andra ställen i lägenheten. Hög mysfaktor är det att ha dom, och lite tråkigt och kalt blir det när man plockat bort allt.
Väntar nån dag till med det..

0 kommentarer: