BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

tisdag 15 januari 2008

Läget, kroppen och själen

Vi håller på att förbereda här, ska bjuda på mat idag. Hoppas och tror att det ska bli gott.
Jag har varit till doktorn idag, är fortsatt sjukskriven veckan ut och har fått diagnosen hälsporre. Blä.
Nu ska mina fötter tejpas en gång i veckan i 4-6 veckor, en tejp som ska sitta på hela tiden, och sen sista veckan ska jag till ortopedverkstan och göra avgjutningar som sedan ska bli inlägg att ha i skorna.
Sen har jag hunnit med att vara till tandläkaren också. Fick tandvärk och det fanns ingen återvändo. Gick till A.s tandläkare som han haft i 30 år, känner ju inte till några i Umeå och hur dom är. Tror det blir bra. Och han ligger redan på plus nu eftersom han skröt så mycket på mina tänder och mitt fina tandkött. Man får suga i sig dom komplimanger man får:-D
Så..imorgon blir det både tandis igen, och sjukgymnasten. Man känner sig lite som en maskin som börjar gå sönder, måste lagas och fixas lite här och var, med tejp och cement.

Läget i övrigt..drar en liten summering:

Vädret: Ja, regn och rusk. Snön som fallit är nog snart borta. Vi är i mitten på januari nu och har knappt sett någon riktig vinter än, iaf inte vi som bor här vid kusten.

Ekonomin: Det ljusnar. Fast det är klart, då börjar kroppen medmera krångla och ska betalas tandläkarräkningar och sulor..ja ja.

Kärleken: Vi stångas med varann ganska mycket. Starka viljor och starka känslor. Men kärleken lever och är stark.

Kroppen: Ja förutom diverse småfel så mår jag bra. Har kommit igång med träningen ordentligt.

Själen: Varit lite stressigt ett tag, både privat och på jobbet. Min själ är inte så stresstålig tyvärr, men jag ser en ljusning nu. Kroppen helas, allt lugnar ner sig. Själen får mera frid.

0 kommentarer: