BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

onsdag 16 januari 2008

Bögtavlor, bedövning och banderoller

Jag var alltså till sjukgymnasten idag. Häl tejpad, den ena, känns konstigt och jaa..inget vidare egentligen. Ska verkligen detta hjälpa?
Hos sjukgymnasten fick jag iallafall återse "bögtavlan" igen. Tavlan jag fotograferat här ovanför fanns på mitt förrförra jobb, där jag var i 10 år. Där såg jag denna tavla varenda dag, och varje gång jag såg den så tyckte jag det såg ut som att karlarna på den sitter och håller om varann. Han som sitter bakom håller om han som sitter framför. Det ser ni väl? Vet att det nog inte är så, den är nog rätt så gammal och det vore nog inte något passande motiv förr.
Förövrigt i väntrummet hos sjukgymnasten så stod en kvarglömd julgran, samt en banderoll där det stod "Patienten har (nästan) alltid rätt".
Känns väl inte så när man är där direkt. Jag som själv jobbar inom vården undrar om jag också hela tiden verkar så där stressad och disträ?
Fast, erkännes..hon i receptionen var riktigt trevlig idag.

Ja, sen var det tandläkaren idag, bedövningen satt i 5-6 timmar, höll på att svälta ihjäl innan jag kunde äta middag idag.

Nä, nu ska jag snart gå och träna, ska prova nytejpade hälen, känna om det är nån skillnad. A är redan där, han som fick äta middag i "normal" tid.
Ute öser regnet ner, överallt är det blött och halt och svart.

0 kommentarer: