BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

söndag 20 januari 2008

201.a inlägget

Såg att det här är mitt 201.a inlägg på denna blogg.
Till vilken mening kan man undra? Har fortfarande inte kommit på svaret på varför jag bloggar...varför detta utvecklande av mitt privatliv till allmän beskådan? Vad vill jag med det här?
Vet inte. Att det är roligt kanske? Ja, för det mesta är det roligt, men ibland kan det kännas lite som en uppgift jag tagit på mig, att skriva här.
Det är ingen dagbok heller. Dagbok skriver jag redan. Har alltid gjort. Och där skriver jag nog sånt som inte står här..också.
Kanske är det som en slags kalender? Ofta fungerar den så för mig. "När var de nu jag färgade håret?" Jag får kolla i bloggen". Eller, "när var vi till Dorotea sist?" Och jag kollar. Eller som ett fotoalbum ibland.
Sen vet jag ju att det finns folk som läser, läser ju själv bloggar.

Idag gick jag och tränade någon timme efter frukost. Lärde mig att inte stirra för blint på pulsindikatorn på träningsmaskinen. Den hade legat stadigt kring 140 för att helt plötsligt sjunka till 50 i några minuter. Om jag inte hade känt mig helt ok så hade jag kunnat tro att jag faktiskt var på väg att .
Och visserligen, nog är jag ganska gammal och kanske ska ta det liiite lugnt, men inte såå gammal väl att jag inte ska tåla lite konditionsträning..
Förövrigt så är jag väldigt trött jämt. Fast jag sover 8-10 timmar per natt så måste jag alltid sova en stund på dagen, en stund som kan bli två timmar ibland.
Jag tror att det är ett syndrom innan träningen vänder. Man tränar ju för att bli starkare och piggare, men det dröjer ju ett tag. Till att börja med är det ju bara ytterligare en belastning på en redan trött och seg kropp.

Jag och Astrid ska gå på bio ikväll. Hon insisterar och jag hänger på. "Försoning" blir det.
På onsdag fyller Emilia år. Funderat på det idag, pratade med henne en sväng också och tänkte åka dit. Men visst kommer du väl hit Emilia, du prata ju själv om det? Vankas något slags födelsedagsfika här då..och kanske nån present. Inte vad jag hade tänkt mig som det ser ut just nu, men nånting blir det:)

1 kommentarer:

Emilia sa...

Jag kommer, är ju ledig hela dagen då. Vid middagstid kanske? Blir kanske fika flera gånger för mig den dagen, och det får man ju se fram emot :P