BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

måndag 15 december 2008

Sunes jul

















Tände ljuset för 3.e advent fem i tolv, kom i alla fall ihåg det.
I dag har jag städat lite mer än vanligt, det behövdes.
Käre Rover, älskad och saknad fick komma upp på väggen i köket.

I kväll har jag och barna sett Sunes Jul, första avsnitten och fått skratta lite.
Jag kan aldrig riktigt ta Peter Haber som Martin Beck på allvar sedan man fått skratta
ihjäl sig åt honom som Sunes pappa Rudolf flera gånger.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mååå, Rover...

Anonym sa...

Vi har också kört igång Sunes Jul. Och så beställde jag Julens Hjältar på dvd också, när jag ändå var i farten. Jag har dessutom småkollat lite på Mysteriet på Greveholm via ungarnas adventskalendersgenomgång, men den är inte riktigt min grej. Sune är svårslagen och Julens Hjältar är min definitiva tvåa.

Ylva sa...

M/ Ja, vi började prata om Sunes jul, hur kul den är och så for vi iväg till Hemmakväll där den skulle finnas enligt hemsidan. Där följde ett ivrigt och till slut något aggressivt letande av oss innan vi fick ge upp. Vi gick till Nattöppet där den fanns. Jubel. Nu har vi sett de första avsnitten så det blir några per kväll nu i tre dagar :)

Emilia/ Ja, man saknar honom ibland, Rovergubben.