BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

lördag 13 december 2008

Fem månader






















Inlandssnö.
Har just varit ute och borstat av bilen på parkeringen. Borstat och borstat, det var ungefär en decimeter blötsnö över hela bilen.
I dag kommer Anders bror hit och ska hjälpa mig med diverse.
Bilen, som inte startar.
Däcken, som ska bäras upp på vinden.
Säckar med kläder, som också ska bäras upp på vinden eller någonstans.
Hyllan, som ska sättas upp i hallen.

Idag har Lucia namnsdag och idag är det fem månader sedan Anders lämnade oss allihop.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, det är många Anderstankar i dagarna. Också, kanske jag ska tillägga. Har varit och tänt ljus i minneslunden med jämna mellanrum och hade ju en gång i tiden lovat honom att julpynta där. Eftersom jag är en julälskare, så blir det inte riktigt traditionella gravljus jag tänder. Å andra sidan var ju inte Anders så traditionell heller alla gånger. Och fortfarande kommer jag på mig dagligen med att tro att han fortfarande finns, för att i nästa sekund inse att det inte är så. Det tar lång tid att läka.

Ylva sa...

Ja, så är det, det tar lång lång tid.
Och det är en paradox..varje gång jag kommer på att han inte finns då får jag i samma stund tanken att det knappt går att förstå ATT han inte finns.
Finns och finns, senaste dagarna har jag flera gånger känt hans närvaro tydligt.
Han finns, på sitt vis nu och jag blir glad varje gång jag får känna det.