BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

måndag 8 december 2008

Jag har gjort fel

Ja, det har jag.
Och det är mycket svårt att acceptera. Av mig själv alltså.
Jag har en nästintill obegränsad tolerans vad gäller andra människors fel och brister.
"Det är mänskligt att fela" eller "Ingen är perfekt", osv.
Tyvärr så verkar jag inte själv tycka att jag hör till mänskligheten, för JAG får inte göra fel.
Tanklöshet och oförstånd är bra ursäkter för andra, men inte för mig själv personligen.
Jag BORDE veta och förstå allt. Finns inga ursäkter där inte.

Att jag kan raljera om detta tyder på att jag ändå genomgått en viss utveckling mot en större tolerans gällande mig själv, och också en större självkännedom.
Och jag kan erkänna att jag gör fel nu, det kunde jag inte förut.

Även solen har fläckar, som man säger.

Nu sova.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Solar utan fläckar är helt ointressanta människor. Ibland är det väl fläckarna som egentligen säger mest om en människa? Eller kanske det man själv anser vara fläckar, men som ingen annan håller med om?