BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

torsdag 11 december 2008

Jag och Felix



När jag går den relativt långa vägen i kulverten från mitt jobb till bussarna så möter jag alltid en massa folk. Då brukar jag roa mig med diverse lekar.

En är "Gissa rökaren". Jag ska alltså snabbt bedöma ifall den jag möter är rökare eller inte. Alternativen är Nej, Ja och Nja.
Det är ganska lätt, inbillar jag mig i alla fall.

En annan variant är "Byta kläder". Den går ut på att kläderna som var tredje människa jag möter har på sig, exakt så ska jag vara klädd nästa gång jag går på stan. I fantasin alltså, det är ju en lek!
Kan säga att det finns väldigt många som har annan klädsmak än jag...

Sedan finns det en tredje variant som jag efter ett visst övervägande bestämde mig för att inte nämna. Många har väl sett en viss film med en rulltrappsscen i, jag säger bara de.

Om jag är riktigt normal?
Nä, tror inte de.

2 kommentarer:

Maritasblogg sa...

Tack för tipset. Dessa tre lekar ska jag testa också ! Måste bara landa i denna värld när jag går så att jag ser människorna ! Brukar vara någon annanstans! // Kram

Anonym sa...

Rulltrappsscenen är ju igenkännandets glädje! Sånt roar jag mig med i kommunfullmäktige ;)