BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

lördag 3 januari 2009

Bitch

Ute är det kallt och vackert. Polstjärnan lyser så starkt att man kan tro att det är en mast av något slag.
Nymånen är verkligen en skära.

Känslorna far hit och dit här.
Jag är GLAD över att Egyptenresan är bokad och klar, i början på mars bär det iväg!
Alltså, jag har två månader på mig att komma i bikiniform. Mission impossible?

Men jag har hunnit vara riktigt förbannad idag också.
När jag ska rasta Maja här på baksidan så hinner hon sätta sig och pinka innan jag hunnit gå så långt, vanten krånglar när jag ska sätta på den, och när hon väl börjat pinka är det inte lönt att försöka avbryta.
Nåväl, just då kommer det ut en dam(kärring) från porten och påpekar att hon inte tycker om att jag låter min hund pinka där, vilket hon naturligtvis har alldeles rätt i och jag säger så också, men förklarar att jag inte riktigt hann med i svängarna.
Hon kunde nöjt sig med det, men hon fortsätter sin utläggning om att jag kunde minsann ha hejdat min hund, jag kunde minsann gå till parken och rasta hunden, och hon hade minsann haft hund i hela sitt liv så hon visst MINSANN hur det skulle gå till osv osv osv...........
Sen så går hon iväg utan att jag hinner svara så jag säger till hennes rygg: Jag har också haft hund i hela mitt liv, KÄRRING!
Ja just så säger jag, hon hejdar sig någon sekund men fortsätter att gå.
För fasen, jag höll ju med, hon hade ju rätt, men varför då gå på så där?
Ja ja, fick i alla fall ett ordentligt tillslag av adrenalin som jag utnyttjade till att gå och handla mat och sedan diska.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vart bär det av, alltså jag menar var i Egypten ska du vara?
Skit i tanten hon hade nog en dålig dag. hihi
Kram Inger

Ylva sa...

Ja, så var de nog.
Vi ska till El Gouna, som du och även andra rått oss till :)
Kram

Anonym sa...

Så underbart, bra beslut. Det är helt underbart där. Jag kan maila lite foton om du vill.
Kram :)

Ylva sa...

Det får du gärna göra. Och så kanske du har några tips på restauranger eller annat?

Anonym sa...

Ring du mig när du har tis så fixar vi det.
Kram Inger