BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

onsdag 15 augusti 2007

Rapport från röran






Vaknade till strålande sol idag. Hann bara träffa A en kort stund innan han åkte iväg på sitt eftermiddagspass.
Nu har jag arbetat tre nätter på mitt nya jobb och det har gått bara bra. Nu säger mina arbetskamrater i och för sig att det varit lugnare nätter än nånsin, men ändå. Jag förstår mycket väl hur det kan vara där ibland.

Här hemma råder röran. Man kompenserar det med att kisa en aning hela tiden...för en gångs skull så kommer min gråstarr väl till pass. Tar jag av mig glasögonen blir jag nästan halvblind..
Men men..man får ju ta att man har det så här när man vet att det bara är för en tid till.
Och även om de syns som en väldans ordning så finns det något slags system i allt och man vet att den och den högen ska till "återvinning" eller "soptunnan" eller "lägenheten" eller "vet inte riktigt än"..fast sistnämnda är inte så mycket av.
Sen kan man ju gå ut en stund också. Ta med sig en bok och sätta sig ute i solen.

0 kommentarer: