BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

tisdag 16 mars 2010

Tandis

I morse så gick jag direkt från jobbet till tandläkaren. Förstår inte hur jag kunde sätta mig i den situationen att behöva gå dit direkt efter en hel natts jobb och utan sömn.
Jag menar, det är ju förjävligt ändå, redan som det är att behöva gå dit alls.
Och det skulle ju inte behöva göra ont den här gången, "nää då, det här kommer inte att kännas nånting", men så var det ju inte!
Ovanpå det så gick jag därifrån 3800 kr fattigare.
Det här med tandläkaren känns så medeltiden. Man har inte kommit nånstans, med all modern teknik så är det lika jävligt ändå som att gå till smeden som man gjorde förr. Fast det var förstås billigare med smeden.
Jag förstår varför vi i allmänhet blivit mera tandlösa, folk har ju inte råd.
Jag övervägde faktiskt ett tag att DRA den där tanden för 700 kr istället, snabbt och mycket enklare, istället för att någon ska gräva nere i rötterna med vassa nålar och sedan skinna en på det, men insåg ändå att jag nog fortfarande vill kunna tugga morötter och köttbitar medmera.
Ja, nu är det gjort, och jag ska jobba min sista natt det här passet nu så jag är glad ändå.

0 kommentarer: