BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

fredag 12 mars 2010

Flytta

Ibland funderar jag på att flytta, och det har blivit mer och mer funderingar sista månaderna. Visst, jag bor väldigt bra och centralt och har en jättefin lägenhet, men ibland blir jag så less på att vara här mitt i smeten hela tiden.
Igår var jag och gick efter strandpromenaden mot älvbrinken och tänkte, "här vill jag bo", när jag var där.
Lugnt och skönt, ganska tyst, och alldeles intill älven. Man kan gå rakt ut från sin lägenhet och så är man i naturen.
Som jag bor nu så har man liksom ingenstans att ta vägen om man vill sitta ute i solen en stund. Bara gator och betong runtomkring, det finns inte ens någonstans man kan sätta sig och grilla en sommardag.
Sedan är det folk hela tiden, behöver man handla något så har man mött ca 3000 personer på vägen fram och tillbaka. Och 300 bilar.
Det här med katterna tänker jag också på. Jag skulle vilja ha en balkong som jag kunde näta in, eller helst en uteplats med en lugn miljö runtomkring.
Än så länge är det här bara funderingar som sagt, det finns fortfarande mycket som får mig att vilja bo precis som jag gör nu.

0 kommentarer: