BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

måndag 16 juni 2008

Köpe å köpe

Varför är det så roligt att shoppa? Och då menar jag nu inte SHOPPA i betydelsen storhandla dyra märkeskläder, utan det där när man lyckas hitta ett fynd.
Ett nagellack i fin rosa färg på rea. Eller, ännu bättre en fin nästan oanvänd Gudrun Sjödén-tröja på Myrorna för 70 kr. Sån shopping blir man lycklig av. Jag tror att det sitter i generna. Vi är samlare, det är så vi har överlevt...genom att göra just fynd av sånt vi ansett värdefullt för oss och vår överlevnad.

Och nu menar jag INTE att nagellack eller tröjor hör till denna kategorin, bara att det liksom spiller över, känslan, när vi tycks "fynda".

Ovan ses "Pink Panther" och "Red Passion", plus mina sommarfötter i full frihet.

2 kommentarer:

Y. sa...

*skrattar* Här råkar jag klicka på en slumplänk och vad hittar jag om inte en bild på mina två favoritnagellack.
Skoj att fler än jag har sällsynt god smak ;-)

Ylva sa...

Där ser man! Fast det där med smak vet jag inte, köper typ ett nagellack eller två vartannat år:)